Mi a titka az egészséges életmódnak és az egészséges életnek?

Mi is a titka az egészséges életnek? – tesszük fel magunknak a kérdést.

A vizsgálatra küldő orvosok mindig csak a koleszterin-szintet, vércukrot és más hasonló rémisztő értékeket ellenőriztetik, kivéve, ha valaki olyan  „értékes” ember, mint pl. Hosszú Katinka. Az ő vérükben az orvos az örömértékeket is méri: teljesítmény-paraméter, vitaminok, hormonok. Ha valami hiányzik, azonnal utána töltik. Ez lenne az öröm-medicina?!

Tehát a fiatalság csak nagyon kis részben múlik a géneken. Sokkal fontosabb, hogy örömünket leljük az életben, ellenállóak legyünk a stresszel szemben, mozogjunk és jók legyenek a vérvizsgálat eredményei. Mert csak akkor érezzük jól magunkat, ha testünknek mind az összes sejtje / hetvenbillió/ megtalálja a megfelelő táplálékát–csak ekkor vagyunk képesek testi és szellemi teljesítményre. Ha csak egyetlen összetevő is hiányzik, már problémáink vannak.

Sem a vitaminokat, sem az ásványi anyagokat nem tudja a szervezet önmagában előállítani. Ezért rendkívül fontos, hogy ezeket az anyagokat a táplálkozás révén juttassuk a szervezetbe. Az ásványi anyagok számos funkciót töltenek be. Egy-egy példa: a kalcium nagyon fontos építőanyaga a csontoknak és a fogaknak, vas nélkül a vörösvértestek nem tudnának oxigént szállítani, az izmokban a magnézium és a kálium többek között az ingerek továbbításáért felelnek, magnézium nélkül legalább 350 anyagcsere-folyamat válna lehetetlenné. A pajzsmirigy működéséhez megfelelő mennyiségű jódra van szükség. A szervezet vízháztartásának a működéséhez elengedhetetlen a nátrium és a klór.

Az élet kezdete óta, mivel minden lényeges anyag az Őstengerből származik, az élő organizmusok vízben oldott anyagokat, mint pl. ásványi anyagokat és nyomelemeket hasznosítanak. A szervezet az oldott formában előforduló ásványi anyagokat jobban képes hasznosítani, mint azokat, amelyek a gyümölcsökből vagy zöldségekből származnak. Az ásványvizekben az ásványi anyagok oldott formában vannak jelen és ennek köszönhetően így biológiai rendelkezésre állásuk kiváló.

Jó az, ha az ember tudatosan választja ki az általa fogyasztani kívánt ásványvizet. A tehéntejre allergiásak esetében pl a kalciumban gazdag ásványvíz a megfelelő, vagy a fogyókúrások esetében, akik a kalória bevitelre nagyon odafigyelnek, akiknek a szervezete gyakran ásványi anyag hiányban szenved. Vagy pl. a magnézium, melyben a termő és szántóföldek magnézium szegénysége miatt nem igazán bővelkedünk, optimálisan pótolhatjuk anélkül, hogy rendszeresen különféle tablettákat kellene szednünk.

Vélemény, hozzászólás?